Sådan bruger du Facebook til digital markedsføring

Før internettet blev en fast del af vores hverdag, var al markedsføring fysisk i form af annoncer, brochurer, reklamer ved busstoppestedet osv. Nu, hvor en stor del af vores liv er blevet digitalt og foregår online, er verdenen inden for markedsføring blevet betydelig større.

Med en smartphone i hånden er den digitale verden aldrig langt væk. Derfor giver det god mening at bruge tid på at markedsføre din virksomhed online, så du kan blive en del af dine kunders sociale hverdag.

Læs med, og bliv klogere på, hvad digital markedsføring er for en størrelse, og hvordan du bliver gode venner med Facebook, så du bedst øger opmærksomheden på dine produkter og skaber mere trafik.

Digital markedsføring – hvad er det nu lige, det er?

Digital markedsføring er et meget bredt begreb, og dækker over alle former for markedsføring, der finder sted online. Online annoncering, søgemaskineoptimering (SEO), social media marketing, bare for at nævne nogle få, er alle elementer inden for digital markedsføring.

Men hvorfor skal jeg overhovedet på bruge tid på digital markedsføring, tænker du måske? Det skal du fordi, det giver dig muligheden for at nå din målgruppe, der hvor de befinder sig, og i sidste ende muligheden for at sælge mere.

Det er ikke nok at have et godt produkt, hvis ingen ved, at det er der. Det er lidt ligesom at sælge vand i ørkenen, hvis der ingen mennesker er i miles omkreds. En rigtig god idé, men svært at tjene penge på.

Digital marketing har også den fordel, at du kan anvende forskellige værktøjer til målinger og statistikker, så du kan se, hvordan virksomheden klarer sig, og hvilke områder der skal satses på.

Udvid din målgruppe, og skab mere trafik med markedsføring på Facebook

En stor del af digital markedsføring foregår i dag på sociale medier. Dem findes der mange af, så det kan være en god idé at overveje, hvilken eller hvilke du vil satse på. Her vil vi dog forsøge at gøre dig klogere på digital markedsføring på Facebook.

En af fordelene ved Facebook er, at det er en nem og meget billig løsning, hvis du gerne vil øge opmærksomheden om dit brand, virksomhed og produkter eller åbne op for nye målgrupper, som ikke direkte efterspørger dit produkt.

Forskning viser, at vi i højere grad tager købsbeslutninger baseret på andres oplevelser og informationer end den, virksomheden selv giver. Med en virksomhedsside på Facebook giver du eksisterende kunder muligheden for, at synes godt om din side samt give dig en anmeldelse med på vejen. På den måde kan potentielle kunder se, hvilken oplevelse og måske produkter, de får ved at handle hos dig.

Facebook-markedsføring giver dig muligheden for betalte annonceringer og organisk trafik, som giver et godt mix, hvis du vil skabe mere brand awareness. Derudover har du også muligheden for at nå ud til mange flere, når du poster opslag om nye produkter, give-aways, andre åbningstider eller lignende, end hvis du hang en seddel på døren i din fysiske butik.

Derudover er muligheden for en højere rangering på Google også større med en Facebookside. Potentielle kunder kan nemt finde dine kontaktinformationer, hvis de bruger Google i stedet for Facebook til at søge på.

admin